A Petőfi Sándor Tagintézmény bemutatása
Neve:
Vásárosnaményi Eötvös József Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola Petőfi Sándor Tagintézménye
Címe:
4803 Vásárosnamény, Iskola út 54.
Elérhetősége:
06-45/570-320
Fax:
06-45/570-320
Intézményvezető
: Szabó Zoltán
E-mail cím:
petofi.iskola4803@gmail.com
Honlap:
www.petofi-vnameny.edu.hu
1994. január 1-jén vette fel iskolánk a nagy reformkori
költőnek, Petőfi Sándornak a nevét.
Folyamatos bővítések mellett 1990-ben új szárny épült, így
jelenleg: 4 tanterem, 7 szaktanterem,
tornaterem, 1 okos tanterem, 1 könyvtár,1 orvosi szoba mellett helyben működő konyha
és 90 fős ebédlő is a gyerekeket szolgálja.
Az iskolában hagyományos tantárgyszerkezetben és óratervvel folyik az oktatás. Szakos ellátottságunk 100%-os. A pedagógiai-művelődési programot 15 fő teljesíti. A pedagógusok munkáját 5 technikai dolgozó segíti.
Iskolánk pedagógusainak névsora: Biróné Turóczi Emese (Történelem - Magyar nyelv és Irodalom), Fejes Attiláné (Történelem - Ének), Gálné Berzsenyi Katalin (Tanító),Gergely Norbert (Tanító),Hornyák Mihály (Tanító),Husztiné Szobaty Andrea (Tanító), Kertész Csilla (Tanító), Konczné Illés Ildikó (Tanító),Kovács Attiláné Tóth Andrea (Matematika - Orosz - Német), Monori Erika Márta (Tanító),Németh Béla (Testnevelő), Oroszné Miklósné (Matematika - Fizika - Informatika), Pallagi Noémi (Tanító), Szabóné Szőke Anikó (Tanító), Vastag Barnabásné (Biológia - Kémia).
2024/2025-ös tanévben a tanulói létszám: 184 fő.
Osztály létszámok
2024/2025
Osztály |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
Összesen |
Tanulók száma |
28 |
22 |
24 |
25 |
22 |
18 |
23 |
22 |
184 |
Leány |
14 |
10 |
12 |
13 |
15 |
8 |
12 |
12 |
96 |
Fiú |
14 |
12 |
12 |
12 |
7 |
10 |
11 |
10 |
88 |
Az iskola egy épületben működik. Örömünkre szolgál, hogy
intézményünkben nemcsak a városrész gyermekei tanulnak, hanem a környező
településekről is szívesen hordják át a gyermekeket (Barabás, Jánd,
Lónya, Mátyus, Tákos, Tiszaadony, Tiszakerecseny, Tiszaszalka, Tiszavid, Vámosatya,
Tarpa).
Szabadtéri sportpályával rendelkezik intézményünk.
(Bitumenes kézi-labdapálya, salakos futópálya, labdarúgópálya.) Osztálytermeink,
igazodva a tanulók életkori sajátosságaihoz, egészségügyi és esztétikai
szempontból egyaránt megfelelő berendezési tárgyakkal illeszkedik az iskola
egészéhez.
A természetes és a mesterséges környezet formái kiegészítik
egymást (zöld növények, termések, tárgyak, formák gyűjteménye). Folyamatosan
gazdagodnak az osztálytermek a tárgykultúra értékeivel (népművészeti anyagok
gyűjteménye, régmúlt idők használati tárgyai). Az osztálytermek gondozói a
szaktanárok, az osztályfőnökök
irányításával a gyerekek.
A folyosók és az aula világa – valamennyi szinten – egy
egységes arculat kialakítását közvetíti.
Az udvaron közeledik egymáshoz a természetes és az épített
környezet, képe természetes anyagok használatával egyre kellemesebbé válik. Nagy
szerep jut az udvari környezetnek a délutáni foglalkozások, a napközi és a
tanulószoba életében. A gyerekek búvóhelyeket keresnek, fociznak, szaladgálnak,
csoportos játékokat játszanak, ezért fontos az iskolaudvaron lévő játszótér és a
füves terület. A fák, a bokrok jobb levegőt, s árnyékot biztosítanak.
Könyvár: Az
iskola épületében bővítéssel új helyre került. A helyiség tágas, modern
berendezéssel felszerelt. Alkalmas
tanórai, tanórán kívüli foglalkozások megtartására is.
Szakkörök
Általános iskola lévén kiemelt feladatunk a gyermekek
tanítása mellett a szabadidő kulturált eltöltésének biztosítása, számukra, s
szüleik számára programok biztosítása.
Minden évben méltó módon megemlékezünk a jeles
évfordulókról, ünnepnapjainkról. Délutánonként különféle szakköröket, edzéseket
szervezünk a tanulóknak, hogy idejüket minél hasznosabban tölthessék el. Rajz-,
mazsorett,- színjátszó szakkörök, foci-, kézilabdaedzések várják minden délután
az ezek iránt érdeklődőket.
A városi rendezvényeken való részvétel és az aktualitások
mellett saját programjaink.
Szeptember - „Apáról-fiúra”MESEMONDÓ- verseny, melyen
zömével az alsós osztályok vesznek részt, de néhány felsős tanuló is szívesen
mesél.
Októberben - IDŐSEK
VILÁGNAPJA alkalmából köszöntjük műsorral és saját készítésű ajándékkal a
településen élő nyugdíjasokat.
November – Egészségvédelmi program a védőnő és a fogászati
asszisztens segítségével. A program része a
havonkénti séta a töltésen és a szemétgyűjtési akció.
December -
Szülők és pedagógusok közösen mézest sütünk a gyerekeknek, együtt öltöztetjük
ünnepi díszbe a fát. A fa alatt minden gyermek számára ajándékot helyezünk el.
Minden ünnepre készítünk dekorációkat, ajándékokat. Ezeket
a programokat kicsik és nagyok egyaránt élvezik, de még a pedagógusok is. Ez
segít az ünnepekre ráhangolódni, s a szülőket, barátokat ajándékokkal meglepni.
Január - Téli Tömegsportnapon szülők és gyerekek
asztaliteniszezhetnek, kézilabdázhatnak, lábteniszezhetnek.
Évről-évre egyre többen jönnek és töltenek el velünk egy napot.
Január-február a tantárgyi versenyek időszaka. Ekkor a fő
hangsúly a tehetséggondozáson van.
Február -
FARSANGRA készülődés időszaka. Minden
fellépő gyermek jutalomban részesül. A jelmezes felvonulás után
tombolasorsolásra kerül sor. Friss fánkkal kedveskedünk a gyerekeknek.
Március -
NÉVADÓ-HÉT, melynek a programjait a gyermekekkel közösen állítjuk össze.
Április –
„Szivárvány est” , ahol osztályaink és művészeti szakköreink különböző táncos
előadásokkal, vidám jelenetekkel, énekkarunk dalcsokorral köszönti a nézőket.
Május -
iskolai GYERMEKNAP, mely egésze a gyerekekről, gyerekeknek szól
(akadályverseny, palacsintasütés)
Szakmai-pedagógiai munka
Az iskola vitathatatlan és
meghatározó, egyedi jellemzőinek a következőket tartja a nevelőtestület:
-
az oktatómunka színvonala
-
a sokoldalú tevékenységi rendszer, a változatos
munkaformák és színes programok
-
az együttműködésen alapuló közös munka
Az iskola legfőbb
erősségei:
-
az összefogás és együttműködés a közös célok
érdekében
-
a színvonalas nevelés és oktatás, valamint a jó
szakos ellátottság
-
az iskolai tevékenységi rendszer környezetvédelem
és egészséges életmód felé történő irányultsága
Gyengeségként
jelentkezik:
-
a taneszközök és felszerelések meglévő hiányosságai
-
a szülői segítségnyújtás vártnál kisebb mértéke, az
esetenként inkább formális elemekre épülő kapcsolatrendszer
Lehetőségként
számba vehető többleterőforrások:
-
a közvetlen partneri kapcsolatokban további
támogatók és szponzorok megnyerése
ÖRÖMÜNK: az ezerarcú gyermek,
FELADATUNK: a gyönyörűséges nevelés,
CÉLUNK: az értékes ember.
Mottónk:
Fedezzük fel a világot, hogy Te is boldog részese lehess!